افغانستان

وزارت داخله فرمانده پولیس میدان‌وردک را در پیوند به حادثه بهسود به کابل فراخوانده است

وزارت امور داخله اعلام کرد که هیأت مشترک امنیتی که هفته قبل برای بررسی حادثه بهسود به میدان‌وردک رفته بود، نتایج بررسی خود را به این وزارت سپرده است. در پیوند به همین موضوع، فرمانده پولیس میدان‌وردک از سوی وزارت امور داخله به کابل فراخوانده شده است.

در اعلامیه وزارت امور داخله که روز «شنبه، ۱۸ دلو» نشر شد، گفته شده است که در روشنایی یافته‌های هیأت اعزامی موضوع واردشدن تلفات غیرنظامیان در جریان تجمع باشنده‌گان ولسوالی بهسود، به گونه جدی بررسی می‌شود.

وزارت امور داخله جزییات بیش‌تری از یافته‌های هیأت اعزامی به بهسود را فاش نکرده است.

وزارت امور داخله گفته است که در پیوند به همین موضوع فرمانده پولیس ولایت میدان وردک را به کابل فراخوانده است تا پیرامون موضوع بررسی صورت بگیرد.

این وزارت تأکید کرده است که در صورت اثبات هرنوع تخطی با افراد خاطی در پرتو قانون برخورد صورت خواهد گرفت.

روز جمعه هفته‌ی گذشته، دهم دلو شماری از باشنده‌گان ولسوالی حصه اول بهسود میدان‌وردک، در یک گردهم‌آیی اعتراضی از فرمانده پولیس این ولایت خواسته بودند که با نیروهای تحت امرش این ولسوالی را ترک کنند؛ زیرا حضور سنگین نظامی در این ولسوالی امن، برای مردم نگرانی ایجاد کرده است. بر بنیاد معلومات باشنده‌گان محل و یک عضو مجلس نماینده‌گان، زمانی‌که متنفذان و باشنده‌گان محل با فرمانده پولیس میدان‌وردک و نیروهای تحت امرش به نتیجه نرسیدند، «نیروهای دولتی بر مردم گلوله‌باری» کردند و در نتیجه ۱۱ باشنده‌ی محل کشته و بیش از ۲۵ تن دیگر زخم برداشتند.

اما وزارت امور داخله با نشر خبرنامه‌ای گفته بود که فرمانده پولیس میدان‌وردک به‌منظور معرفی فرماندهان پولیس ولسوالی‌های دوگانه بهسود و تحکیمات پاسگاه‌های پولیس به این ولسوالی‌ها

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا