جهان

باستان شناسان کارخانه آبجو سازی باستانی را در مصر کشف کردند.

طبق گفته‌ای وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، باستان شناسان یک آبجوسازی عظیم الجثه ۵۰۰۰ ساله را در شهر ابیدوس مصر باستان کشف کردند.
وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر در بیانیه‌ای روز «شنبه ۲۵دلو» گفت: این آبجوسازی در شهر سوهاج مصر واقع شده است و احتمالاً به دوران سلطنت پادشاه نارمر، حدود ۳۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد و این قدیمی ترین آبجوسازی موجود در ابیدوس است.

دکتر متیو آدامز از دانشگاه نیویارک، یکی از رهبران مأموریت مصری-آمریکایی که این کشف را انجام داد، گفت محققان معتقدند که از این آبجو در مراسم تدفین سلطنتی برای اولین پادشاهان مصر استفاده می شده است.

کارخانه آبجو سازی باستانی در مصر

در کاوش های قبلی در این منطقه شواهدی یافت شده بود که نشان می داد از آبجو در مراسم قربانی استفاده می شد. دکتر مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر، در بیانیه‌ای گفت که این کارخانه تولید آبجو به هشت بخش بزرگ برای تولید آبجو تقسیم شده است که هر قسمت حاوی ۴۰ گلدان سفالی است که برای گرم کردن مخلوط دانه و آب استفاده می شود.

آدامز گفت، کارخانه آبجوسازی می توانست همزمان ۲۲،۴۰۰ لیتر (حدود ۵۹۰۰ بشکه) آبجو تولید کند. مقامات مشتاق اند آثار تازه کشف شده را به نمایش بگذارند در حالی که صنعت گردشگری مصر در طی همه گیری Covid-۱۹ ضربه‌ای دردناکی به بازدیدکنندگان وارد کرد.

پروازهای بین المللی در ماه مارچ همراه با تعطیلی اماکن باستانی و موزه ها به حالت تعلیق درآمد. پروازهای تجاری تا جولای از سر گرفته نشد. تعداد گردشگران از این کشور از ۱۳.۱ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ به ۳.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است. و صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را برای هزینه های گردشگری در مصر در سال مالی ۲۰۲۰ از ۱۷.۸ میلیارد دالر به ۲.۷ میلیارد دالر کاهش داد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا