افغانستان

سالانه ۴.۴۶ میلیارد افغانی از مالیات بر کریدت‌کارت‌ها جمع‌آوری می‌شود.

معصومه خاوری، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که در پنج سال گذشته، ۲۲.۳ میلیارد افغانی از مالیات ده درصدی بر کریدت‌کارت‌های موبایل جمع‌آوری شده است.

خانم خاوری که امروز «پنج‌شنبه، ۷ حوت» در برنامه‌ی «حساب‌دهی دولت به ملت» صحبت می‌کرد، گفت که این مبلغ از سال ۱۳۹۴ خورشیدی تاکنون جمع‌آوری و به حساب دولت افغانستان واریز شده است.

او افزود که در جریان سال مالی ۱۳۹۹، مبلغ ۴.۶ میلیارد افغانی از مالیات ده درصدی بر کریدت‌کارت‌های موبایل جمع‌آوری شده است. متباقی این مبلغ پول در سال‌های گذشته جمع‌آوری شده است که به‌گونه‌ی اوسط در هر سال به ۴.۴۶ میلیارد افغانی می‌رسد.

وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت که این مالیات توسط سیستم ریال‌تایم جمع‌آوری و نظارت می‌شود.

او همچنان افزود که این وزارت در مجموع در سال مالی گذشته (۱۳۹۹)، مبلغ شش میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار افغانی از منابع مختلف عواید جمع‌آوری و به خزانه‌ی دولت واریز کرده است.

از سویی هم، معصومه خاوری گفت که درکنار ارایه‌ی خدمات مخابراتی وانترنتی، شرکت مخابراتی افغان تیلیکام، در سال ۱۳۹۹ ازطریق ‏شبکه‌ی فایبرنوری بیشتراز ۶۰۰ اداره‌ی دولتی و خصوصی را با هم وصل کرده است.

او افزود که روی شبکه‌ی فایبرنوری توسط این شرکت مخابراتی نیز سرمایه‌گذاری شده که هم‌اکنون با طول حدود شش هزار کیلومتر ۲۵ ولایت را باهم وصل کرده است. همچنان براساس گفته‌های وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، در حال حاضر شبکه‌ی ملی فایبرنوری با شبکه‌های پنج کشورهمسایه افغانستان وصل است.

او در ادامه تأکید کرد که مبدل‌ساختن افغانستان به چهارراه ترانزیت دیتا در منطقه از مسئولیت‌های کلیدی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا