افغانستان

دبیرکل ناتو: افغانستان را پیش از زمان مناسب ترک نمی‌کنیم

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید که نیروهای ناتو افغانستان را پیش از زمان مناسب ترک نخواهند کرد.

استولتنبرگ این اظهارات را یک روز پیش از برگزاری نشست وزیران دفاع ناتو مطرح کرده است. این نشست قرار است برای دو روز «چهارشنبه و پنج‌شنبه – ۲۹ و ۳۰ دلو» به‌صورت آنلاین برگزار شود. در این نشست مأموریت ناتو در افغانستان و عراق بررسی می‌شود.

دبیرکل ناتو گفته که هیچ یک از متحدان ناتو نمی‌خواهند بیش از زمان لازم در افغانستان حضور داشته باشند، اما این کشور را پیش از زمان مناسب نیز ترک نخواهند کرد.

استولتنبرگ همچنان گفته است که ناتو از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند و تا رسیدن به صلح به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان نیز ادامه می‌دهد.

به گفته‌ی او، حضور ناتو در افغانستان براساس تعهد به صلح تنظیم شده است. او در عین حال از دولت افغانستان و گروه طالبان خواسته است که از فرصت تاریخی پیش‌آمده استفاده کرده و پیشرفت در روند صلح را سرعت بدهند.

دبیرکل ناتو همچنان از گروه طالبان خواسته است که خشونت‌ها را کاهش دهند و به تعهدات‌شان برای قطع رابطه با گروه‌های تروریستی دیگر عمل کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا