معلومات

آریانا گرانده کیست؟

آریانا گرانده-بوترا (متولد ۲۶ جون ۱۹۹۳) خواننده، ترانه‌نویس و بازیگر آمریکایی است.

اریانا گرانده در بوکا راتون، فلوریدا متولد شد و حرفه خود را در سال ۲۰۰۸ از ۱۵ سالگی در نمایش موزیکال ۱۳ در تئاتر برادوی آغاز کرد. او به خاطر ایفای نقش پیشک ولنتاین در مجموعه‌های تلویزیونی نیکلودئون ویکتوریوس (۲۰۱۰–۲۰۱۳) و سم و کت(۲۰۱۳–۲۰۱۴) به شهرت رسید.

گرانده پس از آن در سال ۲۰۱۱ قراردادی را با ناشر آمریکایی ریپابلیک رکوردز پس از اینکه مدیران این ناشر فیلم‌های یوتیوب مربوط به بازخوانی ترانه‌های او را کشف کردند، امضاء کرد.

تصویر اریانا گرانده

نخستین آلبوم او با عنوان ارادتمند شما(۲۰۱۳) با ژانر پاپ و آراندبی که تحت تأثیر موسیقی دهه ۱۹۵۰ میلادی قرار داشت،

به برترین رتبه جدول فروش موسیقی بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده آمریکا رسید، در حالی که تک آهنگ آغازین آن با عنوان «راه» در میان ده رتبه برتر در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار گرفت.

او فعالیت حرفه‌ای خود در بازیگری را به صورت رسمی در سال ۲۰۰۸ در سن ۱۴ سالگی، در تئاتر برادوی موزیکال ۱۳ آغاز کرد، سپس نقش کت ولنتاین را در سریال ویکتوریوس از شبکه نیکولدین در سال ۲۰۰۹ بازی کرد. پس از چهار فصل، سریال پایان یافت، و گرانده در سال، ۲۰۱۳ در سریال سم و کت ایفای نقش کرد، ساخت این سریال در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید. همچنین گرانده برای انیمیشن‌ها هم صداگذاری کرده‌است.

عکس اریانا گرانده

 آریانا گرانده در اینستاگرام با پیشی گرفتن از سلنا گومز لقب ملکهٔ اینستاگرام را از آن خود کرد و در حال حاضر پس از کریستیانو رونالدو اولین فرد جهان در فهرست بیشترین دنبال کننده در اینستاگرام است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا