افغانستان

آمریکا به غنی: فوریت لحن در مورد کار جمعی را درک کنید

آنتونی بلینکن وزیر خارجه‌ی آمریکا در نامه‌ی هشدار آمیز به رئیس جمهور غنی گفته است که برای نهایی کردن توافقنامه صلح در هفته‌های آینده، «همکاری سازنده» داشته باشد.
آقای بلینکن در این نامه نوشته است که من شما را در جریان موضع آمریکا، مسیر فوری پیش رو و رهبری فوری که در هفته‌های آینده رئیس‌جمهوری بایدن روی دست می‌باشد قرار می‌دهم.
وزیر خارجه آمریکا در این نامه از فوریت برگزاری جلسه با حضور سازمان ملل و نمایندگان کشورهای منطقه خبر داده و گفته است که «ابتدا قصد داریم از سازمان ملل متحد درخواست کنیم که نشستی را در سطح وزیران خارجه و نمایندگان روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند و ایالات متحده آمریکا برگزار کند تا رویکرد واحدی در قبال حمایت از صلح در افغانستان مورد بحث قرار گیرد».
آقای بلینکن از خلیلزاد خواسته است تا طرح مکتوب خود را با رئیس جمهور غنی، عبدالله و رهبران طالبان شریک سازد، در این طرح، ایجاد حکومت مشترک با طالبان و حفظ دستاوردها و برگزاری انتخابات پس از یک دوره انتقالی مطرح شده است.
وی در ادامه نوشته است که در هفته‌های آینده از کشور ترکیه می‌خواهد تا زمینه‌ی نشستی بزرگی را فراهم نماید که در آن، نمایندگان طالبان و حکومت افغانستان اشتراک ورزیده و توافقنامه صلح را نهایی کنند.
وی ضمن خواستار همکاری اشرف غنی با خلیلزاد در مورد طرح یاد شده خطاب به غنی گفته است که آمریکا از هیچ گزینه‌ای دریغ نمی‌کند و روند خروج کامل نیروها را تا اول ماه مه همچنان در دست بررسی دارد.
او در پایان این نامه نوشته است: «من این وضعیت را برای شما واضح ساختم تا شما فوریت لحن در مورد کار جمعی را که در این نامه بیان شد درک کنید.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا