افغانستان

افغانستان و ترکیه تفاهم‌نامه‌ی همکاری‌های زراعتی و مالداری امضا کردند.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور اعلام کرده است که سند تفاهم همکاری‌های زراعتی و مالداری با ترکیه بین هر دو کشور امضا شده است.

بر اساس اعلامیه انورالحق احدی وزیر زراعت افغانستان و بکر پاکدمیرلی وزیر زراعت و جنگل‌داری ترکیه این تفاهم‌نامه را در انقره امضا کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز «سه‌شنبه، ۱۹ حوت» منتشر شده، آمده است که براساس این تفاهم‌نامه، قرار است دو کشور در زمینه‌های تخنیکی، علمی و اقتصادی در عرصه‌ی زراعت همکاری کنند.

به نقل از اعلامیه، این تفاهم‌نامه‌ی همکاری، بخش‌های نباتات و حفظ‌الصحه‌ی نباتی، مالداری و نسل‌گیری، صحت حیوانی، پرورش ماهی، میکانیزه‌ی زراعتی، آبیاری، تحقیقات، ترویج و آموزش‌های زراعتی، انکشاف دهات و صنعت غذایی را در بر می‌گیرد.

انورالحق احدی امضای این تفاهم‌نامه را آغاز خوبی برای تقویت هماهنگی و همکاری میان افغانستان و ترکیه خوانده و گفته است که تلاش می‌کنند آن‌را به شکل بهتر تطبیق کنند. به گفته‌ی او، ترکیه تجربه‌های خوبی برای رشد زراعت دارد و امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند باعث تقویت روابط دو کشور شود.

وزیر زراعت و جنگل‌داری ترکیه نیز امضای این تفاهم‌نامه را یک آغاز خوب برای تبادله‌ی معلومات میان دو کشور دانسته است. او همچنان گفته است که کشورش می‌خواهد افغانستان را در راستای رشد زراعت همکاری کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا