افغانستان

خلیلزاد در پاکستان با رئیس ستاد ارتش پاکستان در مورد صلح افغانستان دیدار کردند

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با جنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان در راولپندی دیدار و درباره روند صلح افغانستان با او گفتگو کرده است.

در اعلامیه مطبوعاتی که ستاد ارتش پاکستان منتشر کرده آمده که در این دیدار درباره مسائل دوجانبه، امنیت منطقه‌ای از جمله روند صلح افغانستان صحبت شده است. جنرال باجوا در این دیدار مجددا تأکید کرده که “حمایت پاکستان از روند صلح نشانه حسن نیت این کشور در این قضیه است”.

در دیدار امروز که در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی انجام شد، جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز حضور داشته است.

بنا به اعلامیه هیات آمریکایی “از ادامه تلاش‌های پاکستان برای صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرده است”.

در دور تازه سفرهای خلیلزاد برای تسریع روند صلح افغانستان، او هفته گذشته با رهبران افغانستان و شماری از چهره‌های سیاسی در کابل و با روسای نمایندگی هیات طالبان در دوحه قطر نیز دیدار کرد.

در همین حال، رئیس جمهور غنی گفته است که پاکستان باید به این “جنگ اعلام نشده” خاتمه دهد و افغانستان آزاد، مستقل و دموکراتیک را بپذیرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا