افغانستان

خلیل‌زاد و ملا برادر در دوحه دیدار کردند.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان از ترکیه به قطر رفته و با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و رییس دفتر طالبان و هیأت همراهش در شهر دوحه دیدار کرده است.
محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در رشته‌تویتی نوشته است که این دیدار شام روز گذشته «سه‌شنبه، ۱۰ حمل» انجام شده است.
محمدنعیم همچنان نوشته است که در این دیدار در مورد تطبیق کامل تمام مفاد توافق‌نامه‌ی دوحه بحث و گفت‌وگو شده است. به گفته‌ی او، دو طرف به تعهدشان در قبال این توافق‌نامه تأکید کرده‌اند.
سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نوشته است که هیأت طالبان در این دیدار بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان در زمان معین تأکید کرده و آن‌را در زمینه‌ی حل مشکلات کشور اساسی دانسته است.
رهایی زندانیان باقی‌مانده‌ی طالبان از زندان‌های دولت افغانستان و بیرون کردن نام رهبران طالبان از فهرست سیاه از دیگر موضوعاتی بوده که در دیدار خلیل‌زاد و ملا برادر در دوحه مطرح شده است.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا