افغانستانخبر برتر

زلمی خلیل‌زاد «به نمایندگی از آمریکا» در نشست مسکو شرکت می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که قرار است زلمی خلیلزاد، «نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان»، در کنفرانس مسکو شرکت کند.

این نشست قرار است روز پنج شنبه، ۱۸ مارچ به هدف تسریع روند صلح افغانستان و با حضور نمایندگان دولت افغانستان و طالبان و نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان برگزار ‌می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در اعلامیه ایی ذکر کرده است که نشست مسکو تکمیل‌کننده‌‌ای همه تلاش‌های بین‌المللی برای حمایت از روند صلح افغانستان و در عین حال بازتاب‌دهنده‌ی نگرانی‌های جامعه‌ جهانی از این روند است.

زلمی خلیلزاد روز گذشته به کابل آمد و با محمداشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در مورد نشست مسکو، روند صلح و گام‌های پیشرو گفتگو کرد.

دولت افغانستان و طالبان نیز از شرکت نمایندگان شان در نشست مسکو خبر داده‌اند. شورای عالی مصالحه گفته که درنشست مسکو، آقای عبدالله، رئیس این شورا شرکت می‌کند.

طالبان نیز گفته یک هیات عالی‌رتبه ده نفری به ریاست ملا برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان در این نشست شرکت می‌کند.

روسیه، حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین و برخی چهر‌ه‌های سیاسی را نیز به نشست مسکو دعوت کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا