اخبار صحتجهان

نارندرا مودی، نخست وزیر هند اولین دوز واکسین کرونا تولید هند را دریافت کرد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند اولین دوز واکسن کووید-۱۹ تولید داخلی را روز دوشنبه دریافت کرد تا به نگرانی‌ها در زمینه فقدان اطلاعات تاثیر آن پایان دهد.

آقای مودی در توییتی نوشت: «اولین نوبت از واکسن کووید-۱۹ را در موسسه علوم پزشکی تمام هند دریافت کردم. بی‌نظیر است که چگونه دکترها و دانشمندان ما به سرعت دست به کار شدند تا به تقویت مبارزه جهانی علیه کووید-۱۹ کمک کنند. من از همه کسانی که نوبت واکسن زدن‌شان است تقاضا می‌کنم این کار را انجام دهند. با هم هند را از شرّ کووید-۱۹ خلاص خواهیم کرد.»

هند بزرگ‌ترین طرح مایه کوبی کووید-۱۹ را با تایید دو واکسن از ۱۶ جنوری به راه انداخته است، یکی «کوویشیلد» ساخت  دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا که  در هند از سوی موسسه سرُم هند تولید می‌شود، و دیگری «کوواکسن» که  شرکت واکسن سازی داخلی «بهارات بایوتک» طراحی و تولید کرده است.

با این وجود، از زمان شروع واکسینه کردن، بسیاری از مردم درباره کوواکسن تردید دارند چرا که اطلاعات تاثیر آن هنوز به صورت علنی منتشر نشده است.

ترزیق واکسن به نخست وزیر اکنون آغازگر مرحله دوم مایه کوبی در هند است که طی آن به شهروندان بالای ۶۰ سال و افراد بالای ۴۵ ساله که دچار بیماری‌های پیشینی هستند، واکسن ویروس کرونا تزریق خواهد شد.

شرکت بهارات بایوتک در توییتی با اشاره به ابراز اعتماد نخست‌وزیر به کوواکسن، نوشت: «از تعهد والای نخست وزیر به ایجاد بهاراتی مستقل و متکی به خود الهام گرفتیم و این اقدام موجب فروتنی ما شد.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا