افغانستانورزش

پانزدهمین دور رقابت‌های قهرمانی والیبال بانوان افغان در کابل آغاز شد

کمیته ملی المپیک افغانستان اعلام کرده است که پانزدهمین دور رقابت‌های قهرمانی والیبال بانوان افغان در کابل آغاز شده است.

این رقابت‌ها با شرکت تیم‌های ولایت‌های هرات، دایکندی، بلخ، بغلان، فراه، تیمی از مهاجران افغان مقیم ایران و چهار تیم دیگر از کابل، دو روز پیش شروع شده است و تا هشت روز ادامه دارد.

چهار تیم کابلی در این رقابت‌ها، تیم‌های والیبال زنان سره میاشت، تیم شهرداری، تیم صلح و تیم امید داله هستند.

حفیظ‌الله ولی رحیمی، رئیس عمومی تربیت بدنی و ورزش افغانستان در مراسم افتتاحیه این مسابقات، در مورد جایگاه و برنامه‌های فدراسیون والیبال سخن گفت و اظهار داشت: «جای بسی خوشحالی است که فدراسیون والیبال کشور با راه‌اندازی لیگ والیبال و برگزاری رقابت‌های قهرمانی والیبال بانوان در مرکز، دستاوردهای خوبی برای ورزش کشور به ارمغان آورده است.»

در کشوری سنتی و دچار جنگ و ناامنی، این زنان راه درازی را پیموده‌اند تا به رقابت‌های لیگ برتر والیبال برسند.

آقای رحیمی با اشاره به تلاش زنان افزود که ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش، از هیچ نوع کمک و همکاری در راستای راه‌اندازی برنامه‌های ورزشی دریغ نخواهد کرد.

در دور تازه رقابت‌های زنان، نخستین بازی بین تیم‌های شهرداری کابل و تیم استان فراه برگزار شد که با نتیجه ۳-۲ به سود شهرداری کابل پایان یافت.

در دومین روز این رقابت‌ها نیز تیم سره میاشت به مصاف تیم «امید داله» می‌رود.

در پانزدهمین دور مسابقات قهرمانی والیبال بانوان افغانستان که با شرکت ۱۰ تیم از مرکز و استان‌ها و همچنان تیم منتخب والیبال افغان‌های مقیم ایران در حال برگزاری است، ده‌ها ورزشکار زن حضور دارند. حجاب برای ورزشکاران زن افغان اجباری نیست و بانوان در مورد سر کردن روسری، حق انتخاب دارند.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا