افغانستان

یک عضو برجسته‌ی القاعده و یک فرمانده طالبان در پکتیکا کشته شدند

ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرده است که یک عضو برجسته‌ی شبکه القاعده و یک فرمانده طالبان در یک عملیات هدفمند نیروهای قطعات خاص این ریاست کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ی ریاست عمومی امنیت ملی که امروز «سه‌شنبه، ۱۰ حمل» منتشر شده، آمده است که این عملیات در ولسوالی گیان ولایت پکتیکا راه‌اندازی شده است.

امنیت ملی تأکید کرده است که محل فعالیت این افراد در نخست توسط نیروهای کشفی این ریاست در ولایت غزنی تثبیت و زمانی که آن‌ها قصد فرار به ولایت پکتیکا را داشتند، از سوی نیروهای قطعات خاص هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.

در این اعلامیه از عضو برجسته‌ی شبکه القاعده به نام «دولت بیگ تاجیکی» یاد شده است. این فرد که به ابومحمد التاجیکی نیز مشهور بوده، عضو برجسته‌ی القاعده در شبه قاره‌ی هند بوده است.

از فرمانده طالبان نیز به نام حضرت علی مشهور به حمزه مهاجر یاد شده و گفته است که او در تبانی با دولت بیگ تاجیکی حملات مشترک پیچیده‌ی خونین و بزرگ طالبان و القاعده را برنامه‌ریزی می‌کرده‌اند.

در اعلامیه آمده است: «این افراد، اشخاص ارتباطی میان شبکه القاعده و گروه تروریستی طالبان بوده و مسئولیت تجهیز و تمویل گروه تروریستی طالبان را پیش می‌بردند و در واپسین اقدام روی حملات گسترده بهاری برای گروه طالبان طرح و مشوره می‌دادند.»

ریاست عمومی امنیت ملی در بخشی از این اعلامیه گفته است که برنامه‌ی این افراد در افغانستان فراهم کردن سلاح‌های پیشرفته و آموزش نظامی به گروه تروریستی طالبان در ولایات غزنی، لوگر و زابل بوده است.

طبق معلومات امنیت ملی «افراد نامبرده وظیفه‌ی آموزش نظامی جنگ‌جویان گروه طالبان را پیش می‌بردند و در صدد بودند تا این آموزش‌ها را در دیگر پایگاه‌های طالبان گسترش دهند».

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا