افغانستان

استانبول فردا میزبان نشست جانبه بین افغانستان، ترکیه و پاکستان است.

همزمان با اعلام تأخیر نشست استانبول در مورد روند صلح افغانستان، وزارت امور خارجه‌ی ترکیه می‌گوید که قرار است فردا یک نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکیه و پاکستان برگزار شود.

وزارت خارجه‌ی ترکیه امروز «پنج‌شنبه، ۲ ثور» با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این نشست در سطح وزیران خارجه‌ی افغانستان، ترکیه و پاکستان در استانبول برگزار می‌شود.

به نقل از خبرنامه، طرف‌های اشتراک‌کننده در این نشست روی موضوعات صلح افغانستان، همکاری در بخش‌های امنیتی، اتصال، انرژی و مهاجرت‌های غیرقانونی بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

همزمان با این اعلام وزارت خارجه‌ی ترکیه، وزارت امور خارجه‌ی کشور اعلام کرده است که محمدحنیف اتمر، وزیر این وزارت به هدف شرکت در نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکیه و پاکستان عازم ترکیه شده است.

در خبرنامه آمده است که در این نشست روی موفقیت روند صلح افغانستان، از سرگیری مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، تقویه‌ی اجماع منطقه‌ای برای حمایت از صلح، نقش ترکیه و پاکستان و تقویت روابط سه‌جانبه گفت‌وگو می‌شود.

از سویی هم، وزارت خارجه‌ی ترکیه گفته است که در حاشیه‌ی این نشست سه‌جانبه، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه‌ی ترکیه با همتایان افغانی و پاکستانی‌ خود نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا