افغانستان

انیسه شهید به‌عنوان «چهره‌ی آزادی بیان» افغانستان انتخاب شد.

انیسه شهید، خبرنگار تلویزیون خصوصی طلوع نیوز از سوی خانه‌ی آزادی بیان به‌عنوان «چهره‌ی آزادی بیان» افغانستان انتخاب شده است.

خانه‌ی آزادی بیان با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان پس از بررسی کارکردهای یک‌ساله‌ی بیش از ۱۷۰۰ خبرنگار، خانم شهید را به‌عنوان «چهره‌ی آزادی بیان» افغانستان انتخاب کرده است.

لیز دوسیت از بی‌بی‌سی، رضا معینی از سازمان گزارشگران بدون مرز، نجیبه ایوبی کلید گروپ، دانش کروخیل از خبرگزاری پژواک، شریف امیری از طلوع نیوز، امید شریفی از گروه هنرسالار، عبدالمنان شیوای شرق از وزارت اطلاعات و فرهنگ و مریم درانی فعال حقوق زن در قندهار کارکردهای یک‌ساله‌ی این خبرنگاران را بررسی کرده‌اند.

براساس معیارهای «حرفه‌ای بودن»، «موثریت»، «جرأت در کار» و «کیفیت کار» به هر خبرنگار از سوی داوران نمره داده شده است که در نتیجه، انیسه شهید بیشترین امتیاز را کسب کرده است.

از میان بیش از ۱۷۰۰ خبرنگار، در مرحله‌ی اول ۱۰۷ خبرنگار از سوی داوران انتخاب شدند. در مرحله‌ی دوم پنج نفر راه یافتند.

عصمت‌الله سروش گزارشگر روزنامه اطلاعات روز از سوی داوران جایگاه دوم را گرفت و کریم امینی گزارشگر طلوع‌نیوز سوم شد.

همین طور، عبدالرقیب سایل خبرنگار خبرگزاری پژواک و رحیم‌گل ساروان خبرنگار صدای امریکا دو خبرنگار دیگری اند که از سوی هیأت داوران در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

خانه‌ی آزادی بیان و وزارت اطلاعات و فرهنگ برای مقام اول یا «چهره‌ی آزادی بیان» افغانستان مبلغ پنج‌هزار دالر امریکایی جایزه در نظر گرفته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا