اقتصادتکنالوژی

بیت‌کوین پس از سقوطی شدید، دوباره رو به افزایش است.

بهای بیت‌کوین پس از سقوطی شدید، دوباره رو به افزایش است و حدود ده درصد بالا رفته است.

قیمت این رمزارز از آغاز سال ۲۰۲۱ شاهد رشدی مداوم بود و در سه ماه اول سال، تقریبا دوبرابر شد. اما این صعود پرشتاب در روز ۱۸ آپریل متوقف شد و بهای بیت‌کوین افت چشمگیری کرد.

در چند روز گذشته هم بهای بیت‌کوین چند بار کاهش یافت و ۲۵ درصد از ارزش خود را نسبت به میانه ماه آپریل از دست داد.

اما روز دوشنبه، ظاهرا قیمت این رمزارز به همان سرعتی که افت کرده بود سر به افزایش گذاشت و طی دوازده ساعت تقریبا ده درصد بالا رفت.

با این همه، هنوز بهای بیت‌کوین پنج دست کمتر از هفت روز گذشته است.

ین سقوط قیمت هم‌زمان با هجوم بی‌سابقه برای خرید بیت‌کوین رخ داد. بیت‌کوین از قیمت زیر ۵۰۰۰ دالر در مارس ۲۰۲۰، افزایش قیمت قابل توجهی در سال ۲۰۲۱ داشته است و بالاترین قیمت در ۱۴ آپریل، ۶۴ هزار و ۴۸۶ دالر ثبت شده است.

قیمت سایر رمزارزها هم در روزهای اخیر کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است و بنا بر آمار سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیش از نیم تریلیارد دالر از بازار حذف شده است.

رمزارز «اتریوم» (اتر) روز پنجشنبه به رکورد جدیدی رسید و در برابر روند نزولی بازار مقاومت کرد. اما از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا