افغانستان

«در صورت خروج نیروهای خارجی، افغانستان به جغرافیای تروریسم بین‌المللی بدل خواهد شد»

مجلس نماینده‌گان کشور در واکنش به خروج نیروهای امریکایی در ۱۱ سپتامبر، اعلام کرده است که در صورت خروج نیروهای امریکا، ممکن است «جنگ‌های داخلی خطرناک» در افغانستان آغاز شود.

میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان روز «چهارشنبه، ۲۵ حمل» در نشست عمومی این مجلس گفت که هنوز زمان مناسب برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان نیست.

آقای رحمانی افزود که در حال حاضر هم جنگ جریان دارد و کشت و قاچاق مواد مخدر منابع مالی گروه‌های تروریستی را شکل می‌دهد.

وی بیان کرد که هرچند خروج نیروهای خارجی از افغانستان و فراهم کردن زمینه ترک آن آرزوی ملت افغانستان است، اما هنوز شرایط خروج فراهم نشده است.

رییس مجلس‌ نماینده‌گان هشدار داد که اگر نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شوند، ممکن است که افغانستان بار دیگر دچار جنگ‌های داخلی شوند.

به همین ترتیب او یادآور شد که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، این کشور به جغرافیایی تروریسم جهانی بدل خواهد شد.

او گفت: «توقع داریم که ترک نیروهای خارجی مشروط به شرایط مناسب شامل امنیت، ثبات، صلح و تحقق دموکراسی شود، در غیر آن تجربه تلخ گذشته تکرار خواهد شد.»

پیش‌تر روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام‌هایی که از برنامه جو بایدن آگاه هستند، گزارش داده است که روند خروج نیروهای امریکایی تا بیستمین سالیاد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تکمیل خواهد شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا