افغانستان

دکان‌داران معترض در بلخ، موتر شهرداری را آتش زدند.

به‌دنبال اقدام شهرداری ولایت بلخ مبنی بر جمع‌آوری کراچی‌ها و دست‌فروشان برای ایجاد نظم شهری در «مندوی» شهر مزارشریف، مرکز این ولایت، شماری از دکانداران و دست‌فروشان دست به اعتراض زدند.

عادل‌شاه عادل، سخن‌گوی فرماندهی پولیس بلخ می‌گوید که این افراد صبح امروز «یک‌شنبه، ۲۲ حمل» در واکنش به این اقدام شهرداری دست به اعتراض زده و مسیرهای منتهی به مندوی در مربوطات ناحیه‌ی دوم شهر مزارشریف را به‌روی رفت‌وآمد مسدود کرده‌اند.

آقای عادل افزود که ساعتی پس از آغاز این تظاهرات، شماری از افراد «استفاده‌جو» آن را به خشونت کشانده و یک موتر شهرداری بلخ را نیز آتش زده‌اند. همچنان به گفته‌ی او، این افراد شیشه‌های شماری از موترهای دیگر را نیز شکسته‌اند.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس بلخ تأکید کرد که همزمان با به‌خشونت‌کشیدن تظاهرات، نیروهای پولیس وارد عمل شده و آن را مهار کرده است. او گفت که هم‌اکنون وضعیت در کنترل نیروهای دولتی است.

از سویی هم، او گفت که پولیس ۱۵ نفر را به اتهام اخلال این تظاهرات و به آتش‌کشیدن موتر شهرداری بلخ شناسایی و بازداشت کرده‌اند. این افراد هم‌اکنون در بازداشتگاه به‌سر می‌برند و تحقیقات پولیس از آنان جریان دارد.

این درحالی است که پیشتر شهرداری بلخ برای ایجاد نظم شهری یک کمیسیون را تشکیل داده بود. براساس فیصله‌ی این کمیسیون، شهرداری مؤظف شده است که تمامی کراچی‌ها و دست‌فروشان را از جاده‌های مندوی جمع‌آوری کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا