افغانستان

لطیف پدرام: با حکومت انتقالی موافق هستیم،‌ اما دولت بعدی آن باید «فدرالی» باشد.

لطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان امروز «یکشنبه ۱۵ حمل» در یک نشست مطبوعاتی گفت: ما با حکومت انتقالی موافق هستیم، اما مشروط بر این که حکومت بعد از آن «فدرالی» باشد.
آقای پدرام در مورد نشست استانبول که قرار است به زودی در مورد صلح افغانستان برگزار شود گفت: دیدگاه حزب کنگره ملی افغانستان این است که ما با حکومت انتقالی موافق هستیم، اما مشروط بر این که حکومت بعد از آن «فدرالی» باشد.

آقای پدرام گفت: ما بعد از حکومت انتقالی نه حکومت غنی را می‌خواهیم نه حکومت طالبان را.
وی خاطر نشان کرد به غیر از «حکومت فدرالی» هر حکومتی که ایجاد شود در نهایت منجر به جنگ های داخلی خواهد شد.
آقای پدرام در صحبت های خود گفت ما طرحی را تهیه کرده ایم که تمام اقوام افغانستان آن را امضا کرده اند و آن را به نشست استانبول ارسال خواهیم کرد.
وی گفت امیدوار هستیم نشست استانبول مانند سایر نشست های دیگر «تک قومی» نباشد و تمام اقوام افغانستان در آن سهم داشته باشند.
اقای پدرام همچنین گفت اگر در پروسه توزیع تذکره الکترونیکی «تعصب» وجود ندارد، به جای ذکر «قوم» نوشته شود «پشتو زبان» یا «فارسی زبان».
وی در مورد حادثه اخیر در بهسود گفت: اقدام غنی در مورد بهسود نشان‌گر این بود که به آمریکا نشان بدهد اگر من باشم،‌ من مخالف ایران هستم، من مخالف هزاره و شیعه هستم.
آقای پدرام در آخر صحبت های خود گفت ما تاکید می‌کنیم که یگانه راه حل بحران افغانستان دولت فدرالی است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا