افغانستانخبر برتر

نشست استانبول، ۲۴ آپریل برگزار خواهد شد.

برگزار‌کننده‌گان نشست استانبول زمان برگزاری این نشست را اعلام کردند. طبق اعلامیه مشترک ترکیه، قطر و سازمان ملل متحد، این نشست در ۲۴ اپریل برگزار می‌شود و تا چهارم ماه می ادامه می‌یابد.

این اعلامیه از سوی وزارت خارجه ترکیه که میزبان نشست استانبول است، نشر شده است.

در این اعلامه آمده است که نشست استانبول در سطح بلند و فراگیر بین نماینده‌گان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان برگزار می‌شود.

برگزارکننده‌گان نشست استانبول، هدف این نشست را تسریع روند صلح افغانستان، تکمیل مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه و دست‌یابی به یک توافق‌ سیاسی عادلانه و پایدار عنوان کرده‌اند.

کمک به طرف‌های مذاکره‌کننده برای دست‌یابی به مجموعه‌ای از اصول بنیادین مشترک که منعکس کننده چشم‌انداز توافق شده برای آینده افغانستان، نقشه راهی برای حل و فصل سیاسی آینده و پایان منازعه نیز از اهداف این نشست خوانده شده است.

در اعلامیه آمده است که شرکت در نشست استانبول و دستور کار آن موضوع رایزنی گسترده با جناح‌های افغانی بوده است.

برگزارکننده‌گان نشست استانبول ابراز امیدواری کرده که این نشست فرصت مهم را برای اطراف فراهم کند تا مردم افغانستان را بار دیگر برای رسیدن به صلح، ثبات و رفاه حمایت کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا