افغانستانخبر برتر

اسکات میلر: تخلیه پایگاه‌های نیروهای خارجی در افغانستان آغاز شده است.

فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرده است که روند تخلیه پایگاه‌های نیروهای خارجی آغاز شده است.

اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای ناتو روز یک‌شنبه، پنجم ثور در صحبت با خبرنگاران در کابل گفته است که نیروهای خارجی همه پایگاه‌های‌شان را به نیروهای افغان می‌سپارند.

فرمانده عمومی ناتو ضمن ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها توسط طالبان، از سرگیری حملات پس از ماه می را اشتباه خوانده است.

به گفته او، خشونت‌ها از سوی طالبان هم‌چنان بلند است و این امر روند صلح را متأثر می‌سازد.

اسکات میلر هم‌چنان تأکید کرده است که به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.

به گفته او، نیروهای امریکایی این ظرفیت را دارند که نیروهای افغان را از راه دور مورد حمایت قرار دهند.

کنت مک‌ کنزی، رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا موسوم به سنتکام نیز طرح حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان از راه دور را مطرح کرده است.

او نسبت به توانایی‌های نیروهای امنیتی افغانستان ابراز شک و تردید کرده و حتا از احتمال فروپاشی ارتش پس از خروج نیروهای خارجی سخن گفته‌اند.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا در بیست‌وپنجم حمل برنامه خروج سربازان این کشور از افغانستان را اعلام کرد که طبق آن این روند از اول ماه می آغاز می‌شود و تا ۱۱ سپتامبر سال جاری ادامه می‌یابد.

متحدان امریکا در ناتو نیز اعلام کرده است که همز‌مان با امریکا روند خروج سربازان خود را آغاز می‌کنند و یک‌جا از افغانستان خارج خواهند شد.

دولت افغانستان همواره گفته است که نیروهای امنیتی توانایی دفاع مستقل را دارند و نگران خروج سربازان امریکایی نیست.

مسوولان ارشد امنیتی، روز گذشته در یک نشست خبری اعلام کردند که نیروهای خارجی پایگاه و تجهیزات خود را به نیروهای امنیتی افغانستان می‌سپارند.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی، یاسین ضیا سرپرست وزارت دفاع ملی، حیات‌الله حیات سرپرست وزارت داخله و احمدضیا سراج رییس عمومی امنیت ملی به مردم اطمینان دادند که نگران خروج سربازان خارجی نباشند و نیروهای امنیتی آماده دفاع حمله طالبان هستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا