اخبار صحتافغانستان

وزارت خارجه: از سفرهای غیرضروری به هند خودداری کنید.

وزارت خارجه به شهروندان کشور توصیه کرده که به دلیل شیوع گسترده موج جدیدی از ویروس کرونا در هند، از سفرهای غیرضروری به این کشور خودداری کنند.

این وزارتخانه در اعلامیه‌ای گفته است که شهروندان افغان ساکن در هند در صورت مواجه شدن با مشکلات با سفارت افغانستان در دهلی جدید یا کنسولگری‌های این کشور در ممبای و حیدرآباد تماس بگیرند.

در این اعلامیه همچنین آمده است افرادی که از هند و دیگر کشورهای خارجی به افغانستان می‌خواهند سفر کنند، باید مدرک تست منفی کرونا را با خود داشته باشند.

در همین حال سفارت افغانستان در هند اعلام کرده که حدود ۳۰ شهروند افغانستان در این کشور در نتیجه کرونا در چند روز گذشته درگذشته‌اند.

همچنین وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت از تدابیر جدی این وزارت در راستای پیش‌گیری از موج سوم ویروس کرونا خبرداده و به مسئولان اداره‌های مرتبط دستور داده تا ظرفیت تولید شرکت‌های اکسیژن را در مرکز و ولایت‌ها بررسی کنند.

مسئولان صحی ولایت‌ها در نشستی با آقای مجروح درباره قطع پروازهای هند به افغانستان، وضع محدودیت در تردد مسافران در مرزهای پاکستان و ایران، وضع محدودیت شب‌گردی، جلوگیری از تجمعات و فعال سازی کمیته‌های اضطراری بحث کرده‌اند.

موج جدید شیوع ویروس کرونا در هند با کشف سویه جدیدی از ویروس کرونا در این کشور همراه شده است.

در شبانه‌روز گذشته نزدیک به سه هزار نفر از مبتلایان به کرونا در هند جانشان را از دست داده‌اند. وضعیت در دهلی، پایتخت، به علت کمبود اکسیژن و تخت خالی در بیمارستان‌ها بسیار وخیم است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا