اقتصادتکنالوژیشاهد

آیا بیت‌کوین۲۵۰ هزار دالری خواهد آمد؟

به گفته مدیر ارشد یک شرکت سرمایه‌گذاری، ارزش بیت‌کوین ممکن است در پنج سال آینده پنج برابر شود.

ماک یوسکو، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری صندوق «مرگان کریک کپیتال منجمنت» پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین به روال کنونی خود -که در یک سال گذشته بیش از پنج برابر افزایش بها داشته است- ادامه دهد.

آقای یوسکو به شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت: «موضوع، پذیرش در شبکه و افزایش کاربرد است. این یک شبکه است و شبکه هم به شکل تصاعدی رشد می‌کند و این سریعترین شبکه تاریخ است که ارزش آن به یک تریلیون دالر رسیده است. آنچه مردم در نظر نمی‌گیرند این است که این تکامل فناوری قدرت محاسباتی است که از بین هم نخواهد رفت. این شبکه محاسباتی نیرومندی است که پایه یک پروتکل چندلایه برای ارزش اینترنتی خواهد شد.»

جوئل کروگر، استراتژیست رمزارزها در گروه «ال‌مکس» گفت: «تنها سئوالی که از نظر ارزش‌گذاری درازمدت باید پرسید این است که آیا به نظر شما بیت‌کوین سال ۲۰۲۵ وجود خواهد داشت یا نه: «اگر جواب مثبت باشد، اقتصاد از ارزش‌گذاری خیلی بالاتری حمایت می‌کند. به همین سادگی.»

افرادی که به «حداکثرگرایان بیت‌کوین» معروف شده‌اند حتی بر این باورند که بهای آن در بلندمدت ممکن است تا یک میلیون دالر هم برسد، چون نایاب بودن ذاتی آن باعث خواهد شد مردم آن را مثل طلا احتکار کنند.

در سال‌های اخیر، یکی از بهترین مدل‌ها برای پیش‌بینی بهای بیت کوین، نسبت موجودی به گردش مالی بوده است که ذخیره محدود بیت‌کوین و بازده نزولی استخراج آن را محاسبه می‌کند.

خالق مدل نسبت موجودی به گردش مالی بیت‌کوین که تحلیلگری با نام مستعار «پلن بی» است، می‌گوید که بیت‌کوین در مسیری مشابه پیش‌بینی حداکثرگرایان پیش خواهد رفت، اما تصدیق می‌کند که برخی عوامل بیرونی ممکن است تغییراتی در این مدل ایجاد کنند.

او روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: «ما می‌خواهیم همه مدل‌ها شکسته شوند و بهای بیت‌کوین همین حالا به ۱۰۰ هزار دالر برسد. شکیبایی، فضیلت است.»

در هفته‌های اخیر، با وجود رشد مستمر رمزارزهای دیگری چون داج‌کوین و اتریوم، بهای بیت‌کوین بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دالر ثابت مانده است.

سارا برگرسترند، مدیر عملیاتی ارشد پلتفرم سرمایه‌گذاری رمزارزی «بیت‌بول کپیتال» گفت: «هرچند بیت‌کوین هنوز خوی تهاجمی دارد، هر تغییر بهای شدیدی در کوتاه‌مدت نه پایدار است، نه سالم. بهای بیت‌کوین ممکن است بالا برود، اما زمان می‌برد و در طول مسیر رسیدن به نقطه‌عطفی اساسی، گاهی توقف می‌کند.»

© The Independent

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا