افغانستان

شاهراه کابل – قندهار بازسازی می‌شود.

وزارت فواید عامه‌ی کشور می‌گوید که این وزارت پلان دارد تا شاهراه کابل – قندهار را ترمیم و بازسازی کند.

در خبرنامه‌ای که امروز «سه‌شنبه، ۲۸ ثور» از سوی وزارت فواید عامه به نشر رسیده، آمده است که هم‌اکنون کار سروی و دیزان شاهراه کابل – قندهار برای ترمیم و بازسازی آن جریان دارد.

در همین حال، در خبرنامه تأکید شده است که سرک‌ها، پل‌ها و پلچک‌ها جزئی از سرمایه‌های ملی است و باید هر شهروند کشور از آن‌ها حفظ و مراقبت کنند. وزارت فواید عامه تأکید کرده است: «حفظ و مراقبت سرک‌ها وجیبه‌ی دینی هر افغان است.»

همزمان با این، وزارت فواید عامه گفته است که تعدادی از جوانان ولایت میدان‌وردک بخشی از شاهراه کابل – قندهار را در مربوطات این ولایت که از اثر انفجار ماین‌های مخالفان مسلح دولت و عبور موترهای بلندتناژ تخریب شده است، ترمیم کرده‌اند.

این وزارت ضمن قدردانی از این عمل‌کرد شماری از ساکنان میدان‌وردک گفته است که آنان در «آبادی وطن، دین و رسالت ملی و مسئولیت خود را ادا می‌کنند».

شاهراه کابل – قندهار از بزرگترین شاهراه‌های کشور است که ولایت‌های غربی، جنوبی و شماری از ولایات‌های مرکزی و جنوب‌شرقی را با پایتخت و شمال کشور وصل می‌کند. بیشتر نقاط این شاهراه از اثر انفجار ماین‌های کنارجاده‌ای، درگیری و عبور موترهای بلندتناژ تخریب شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا