جهانخبر برتر

نشست بایدن و پوتین در سوئیس برگزار می شود.

کاخ سفید و کرملین امروز «سه شنبه ۴جوزا» از پیشرفت ترتیبات برای ملاقات رهبران امریکا و روسیه خبر می‌دهند و اولین دیدار حضوری بین جو بایدن رئیس جمهور امریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سوئیس برگزار می شود.
کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته است که: “رئیس جمهور بایدن در ۲۶جوزا‌-ای سال جاری با رئیس جمهور پوتین در ژنوا، سوئیس دیدار خواهد کرد. رهبران در مورد طیف گسترده‌ای از مسائل فوری بحث و تبادل نظر خواهند کرد، زیرا ما به دنبال بازگرداندن پیش بینی و ثبات به روابط ایالات متحده و روسیه هستیم”.
این دیدار که مدتها پیش بینی می شد در پایان اولین سفر بین المللی بایدن از زمان روی کار آمدن وی خواهد بود.
و اولین دیدار بایدن با پوتین از زمان روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس جمهور امریکا است. اما بایدن قبلاً در زمان معاونیت رئیس جمهور با پوتین دیدار کرده بود.
بایدن در ابتدا ماه گذشته طی یک تماس تلفنی پیشنهاد نشست با رئیس جمهور روسیه را داد و از آن زمان دو طرف در تلاشند تا جزئیات را نهایی کنند. با وجود وخیم شدن روابط بین دو کشور در مورد موضوعاتی مانند اوکراین و دخالت روسیه در انتخابات، بایدن امیدوار است بتواند یک کانال ارتباطی روشن ایجاد کند که از شگفتی های بیجا جلوگیری کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا