افغانستان

وزارت داخله: فردی با مشخصات «شکریه» در هیچ یک از شفاخانه‌های کابل منتقل نشده است.

وزارت داخله در واکنش به اظهارات عبدالله، پدر شکریه، دختری که پس از وقوع حمله بر مکتب سیدالشهدا در غرب کابل گُم شده، گفته است که در هیچ شفاخانه‌ای در کابل فردی به نام شکریه منتقل نشده است.

این در حالی است که پدر شکریه امروز «پنج‌شنبه، ۶ جوزا» در یک نشست خبری گفت که او هنوز نمی‌داند که چه بر سر دخترش آمده است و نهادهای حکومتی نیز با او همکاری نمی‌کنند.

او گفته بود که برای او اجازه داده نشده است که به منظور یافتن شکریه به شفاخانه‌ی امنیت ملی و صد بستر پولیس داخل شود.

به گفته‌ی پدر شکریه، دخترش در روزی که رویداد تروریستی در مکتب سیدالشهدا رخ داد به مکتب رفته و در صنف حاضر بوده است، اما پس از انفجار تا کنون خبری از او نیست.

با این حال، طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که پولیس شکایت خانواده‌ی شکریه را به‌صورت همه‌جانبه بررسی و از طریق استعلام از تمامی شفاخانه‌هایی که کشته و زخمیان حمله بر مکتب شیدالشهدا در آن منتقل شده بود، درخواست معلومات کرده است.

آقای آرین افزوده است: «در هیچ شفاخانه با این مشخصات مجروح یا شهید منتقل نگردیده بود و کمره‌های امنیتی شفاخانه‌ها و مراکز صحی نیز با حضورداشت فامیل محترم شکریه مشاهده گردید.»

سخن‌گوی وزارت داخله تأکید کرده است که پولیس برای حرمت گذاشتن به درخواست و شکایت خانواده‌ی شکریه در هماهنگی با بخش‌های کشفی به جستجو و تلاش خود ادامه می‌دهد. او علاوه کرده است که در صورت دریافت هر گونه معلومات، جزئیات با خانواده‌ی شکریه شریک خواهد شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا