افغانستانخبر برتر

خلیل‌زاد: اگر طالبان صلح را انتخاب نکنند، امریکا کنار افغان‌ها برای حفظ جمهوری می‌ایستد.

لمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، دولت و طالبان را ترغیب کرده‌ است که از فرصت صلح استفاده‌ کنند و به جنگ ۴۰ ساله در کشورشان خاتمه دهند.

خلیل‎‌زاد در رشته توییت‌هایی تأکید کرده است که اگر طالبان صلح و آینده مبتنی بر تفاهم و اجماع را انتخاب نکنند، امریکا در کنار افغان‌هایی که از جمهوریت دفاع می‌کنند، خواهد ایستاد.

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به همین ترتیب بر حفظ وحدت در حوزه جمهوریت تأکید کرده است.

خلیل‌زاد در این رشته توییت‌ها که «جمعه، ۱۷ ثور» نشر کرد، نتایج سفر خود به دوحه، تاشکند، کابل و برلین را اعلام کرده است.

خلیل‌زاد گفته است که سفرش به منطقه با تمرکز بر ایجاد اجماع منطقه‌ای انجام شده است.

به گفته او، اجماع بین‌المللی بی‌نظیری برای صلح شکل گرفته است که ریشه در حمایت از توافق از طریق مذاکره، پایان دادن به خشونت و رد هرگونه تلاش برای تحمیل راه حل نظامی دارد.

او از طرف‌های درگیر خواسته است که از این فرصت استفاده کنند و برای پایان دادن به جنگ ۴۰ ساله کشور و حل و فصل سیاسی مذاکره‌کنند.

زلمی خلیل‌زاد می‌گوید که اجماع بین‌المللی در صلح خلاصه نمی‌شود، بلکه با ورود افغانستان به مرحله جدید، جهان هم‌چنان در حمایت از افغانستان ثابت قدم خواهد ماند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا