افغانستان

شورای امنیت سازمان ملل از کشورهای عضو خواست تا از افغانستان در مبارزه با تروریسم حمایت کنند.

وزارت خارجه اعلام کرده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به حمله مرگ‌بار لوگر از کشورهای عضو خواسته است که از افغانستان در امر مبارزه با تروریسم حمایت کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشر اعلامیه‌ای حمله مرگ‌بار تروریستی در لوگر را به شدت محکوم کرده است.

در این حمله که شام‌گاه روز جمعه، دهم ثور در شهر پل‌علم رخ داد، ۲۴ غیرنظامی که اکثرشان دانشجو بودند، کشته شدند. ۱۱۵ تن دیگر نیز در این حمله زخم برداشتند. مسوولیت این حمله را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است، اما طالبان مسوول این حمله اعلام شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نگرانی شدید خود را نسبت به ادامه خشونت‌ها، کشتار غیرنظامیان و ناامنی در کشور‌ ابراز کرده است. این شورا خواهان توقف خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان شده است.

طبق اعلام وزارت خارجه، شورای امنیت سازمان ملل متحد، اشکال مختلف تروریسم را محکوم کرده و آن را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی خوانده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هم‌چنان خواستار مجازات و محاکمه عاملان، سازمان‌دهنده‌گان و حامیان مالی این اقدامات تروریستی شده‌ است.

وزارت خارجه می‌گوید که شورای امنیت سازمان ملل متحد با درنظرداشت منشور سازمان ملل متحد، قواعد بین‌المللی بشر دوستانه، قواعد بین‌المللی حقوق بشری و قوانین بین‌المللی مهاجرت، بر ضرورت مبارزه مشترک تمامی دولت‌ها علیه تهدیدات تروریستی که امنیت و صلح بین‌المللی را به خطر می‌اندازد، تاکید کرده است.

دولت افغانستان از موقف شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال و بر تأمین آتش‌بس فوری که زمینه‌ساز آغاز مذاکرات معنادار و استقرار صلح پایدار در افغانستان شود، تأکید کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا