اخبار صحتافغانستان

سازمان عفو بین‌الملل: موج سوم ویروس کرونا در افغانستان بسیار نگران‌کننده است.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که گسترش موج سوم ویروس کرونا در افغانستان بسیار نگران‌کننده است و اگر حمایت فوری بین‌المللی از این کشور صورت نگیرد، وضعیت می‌تواند به سرعت از کنترل خارج شود.

این سازمان روز «جمعه، ۲۱ جوزا»، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان در حال افزایش است و این کشور به شدت از شیوع موج سوم آسیب دیده است.

عفو بین‌الملل گفته است: «روند تطبیق واکسین کرونا به دلیل کمبود این واکسین متوقف شده است. ما باید از وضعیت مشابه در نیپال و هند درس بگیریم و قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای بدترین حالت آماده شویم.»

در همین حال، سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرده است که دولت افغانستان باید کمبود آکسیجن را برطرف کند و واکسین کافی و دیگر تجهیزات ضروری صحی را با حمایت جامعه جهانی تهیه کند.

سازمان عفو بین الملل به نقل از وزارت صحت عامه افغانستان نوشته است که در حال حاضر تنها حدود دو هزار دستگاه تولید آکسیجن، یک هزار و ۶۳ تخت و در مجموع یک‌ هزار و ۵۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه برای بیماران کرونایی در اختیار دارد.

در اعلامیه سازمان عفو بین الملل آمده است که براساس آمارهای سازمان جهانی صحت، تنها ۲۲ ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان دارای امکانات آزمایش ویروس کرونا است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا