اخبار سلبریتی هامعلومات

سلنا گومز

سلینا ماری گومز (به انگلیسی: Selena Marie Gomez؛ زادهٔ ۲۲ ژوئیه ۱۹۹۲)

خواننده، ترانه‌نویس، هنرپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی است. گومز در تگزاس زادهٔ و بزرگ شد و حرفه خود را با حضور در مجموعه تلویزیونی کودکانه بارنی و دوستان (۲۰۰۲–۲۰۰۴) آغاز کرد.

او در نوجوانی با بازی در نقش آلکس روسو (برنده جایزه امی) در شبکه دیزنی و در مجموعه تلویزیونی جادوگران محله ویورلی (۲۰۱۷–۲۰۱۲) جایگاه ویژه‌ای را کسب کرد.

زندگی نامه سلنا گومز

سلنا گومز در کنار حرفه تلویزیونی خود، گومز در فیلم‌های دیگری ازجمله یک داستان سیندرلایی دیگر (۲۰۰۸)، برنامه حفاظت از پرنسس (۲۰۰۹)، جادوگران محله ویورلی: فیلم (۲۰۰۹)، رامونا و بیزوس (۲۰۱۰)، مونته کارلو (۲۰۱۱)، تعطیلات بهاری (۲۰۱۲)، گریز (۲۰۱۳)، اصول مراقبت (۲۰۱۶)، مرده‌ها نمی‌میرند (۲۰۱۹)، و یک روز بارانی در نیویورک (۲۰۱۹) به ایفای نقش پرداخته‌است. او همچنین صداپیشگی شخصیت میویس را در فرنچایز فیلم هتل ترانسیلوانیا (۲۰۱۲–اکنون) بر عهده دارد و مدیر اجرایی تولید مجموعه تلویزیونی نتفلیکس ۱۳ دلیل برای اینکه (۲۰۱۷–۲۰۲۰) و زندگی بی‌سند (۲۰۱۹) بوده‌است.

گومز سه آلبوم با همکاری گروه موسیقی سابق خود، سلنا گومز و سین منتشر کرده‌است: ببوس و بگو (۲۰۰۹)، سالی بدون باران (۲۰۱۰)، و وقتی خورشید غروب می‌کند (۲۰۱۱)، که همه آنها در ده رتبه برتر در جدول فروش موسیقی بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده قرار گرفته و به گواهی‌های فروش طلا دست یافته‌اند. علاوه بر این، گومز سه آلبوم به عنوان هنرمند انفرادی منتشر کرده‌است: رقص ستاره‌ها (۲۰۱۳)، احیا (۲۰۱۵)، و کمیاب (۲۰۲۰)، که همه آنها به برترین رتبه بیلبورد ۲۰۰ رسیده‌اند.

گروه بی تی اس پردرآمدترین هنرمندان سال ۲۰۲۰ معرفی شدند.

او موفق به کسب هشت تک‌آهنگ برتر در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد شده‌است: «بیا بگیرش»، «دل اونی رو که بخواد می‌خوادش»، «خوش به حالت»، «همون عشق قدیمی»، «نمی‌تونم خودمو کنترل کنم»، «دیگه با هم حرف نمی‌زنیم» همراه چارلی پوث، «اون من نیستم» همراه کیگو، و «تو را از دست دادم تا خودم را دوست داشته باشم» که تک‌آهنگ آخری به نخستین رتبه یک او در این جدول تبدیل شده‌است.

در سال ۲۰۱۷، بیلبورد گزارش داد که گومز بیش از ۷ میلیون آلبوم و ۲۲ میلیون تک‌آهنگ در سراسر جهان به فروش رسانده‌است. گومز افتخارات مختلفی را دریافت کرده و در سال ۲۰۱۷ به عنوان زن سال بیلبورد مورد تقدیر قرار گرفت. او دنبال‌کننده‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دارد و تا چندین سال در صدر بیشترین فرد دنبال‌کننده در اینستاگرام بود. از دیگر فعالیت‌های گومز می‌توان به خط تولید لوازم آرایش، خط تولید لباس، خط تولید کیف دستی، خط تولید عطر و یک شرکت تولیدی به نام جولای مون‌هد پروداکشنز اشاره کرد. او با سازمان‌های خیریه مختلفی کار کرده و در ۱۷ سالگی به عنوان سفیر یونیسف منصوب شد.

آریانا گرانده کیست؟

شروع زندگی حرفه ایی سلنا گومز

در سال ۲۰۰۹ در مصاحبه‌ای با پیپل گومز ذکر کرد که با دیدن آماده شدن مادرش برای بازی در تئاتر، وی به بازیگری علاقه‌مند شد. در یک تست بازیگری برای یک مجموعه، سلنا دمی لواتو را در حالی که برای دادن تست برای همان مجموعه آمده بود، ملاقات کرد. این دو بعدها به دوستان صمیمی تبدیل شدند و با هم در فیلم‌های مشترکی نقش ایفا کردند.

جلد مجلهٔ تایم شمارهٔ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۷ به سلنا گومز اختصاص یافت. این مجله سلنا را به عنوان یکی از ۴۶ زنِ تأثیرگذار که در حال تغییر جهان هستند در قالب پروژهٔ «اولین‌ها» ی خود انتخاب کرد. او به عنوان «نخستین فردی که به ۱۰۰ میلیون دنباله‌کننده در اینستاگرام دست یافته‌است» معرفی شده‌است.

در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای با رادیو بی‌بی‌سی بیان کرد که: «بعد ۲۰ سال فعالیت احساس می‌کنم که می‌توانم به آن نوع موسیقی که واقعاً دغدغه خودم است بپردازم… می‌دانید جنبهٔ عجیب و غریب قضیه کجاست؟ خیلی از اوقات احساس می‌کنم که هنوز واقعاً شروع نکرده‌ام. خیلی وقت است که به این کار مشغول بوده‌ام اما خب دوره‌هایی در زندگی‌تان وجود داشته – دهه بیست سالگی و بزرگ شدنتان – که گیج‌کننده و آشفته‌است: همیشه با آدم‌های بیشتری روبه‌رو می‌شوید که پیشتر با آن‌ها رابطه نداشته‌اید.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا