اخبار صحتافغانستان

۷۰۰ هزار دوز واکسین کرونا تا سه روز دیگر به کابل می‌رسد.

وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که روند تطبیق دوزهای اول و دوم واکسین کرونا در کشور متوقف شده است.

وزارت صحت عامه «دوشنبه، ۱۷ جوزا» با نشر اطلاعیه‌ای گفته است که روند تطبیق واکسین کرونا به‌زودی با فراهم‌کردن دوزهای بیشتر واکسین این ویروس در سراسر کشور از سر گرفته می‌شود.

در اطلاعیه به آن تعداد از شهروندان کشور که دوز اول واکسین کرونا را دریافت کرده، خاطرنشان شده است که «زیاد شدن فاصله بین دوزهای اول و دوم باعث از بین‌رفتن معافیت نمی‌شود».

وزارت صحت عامه همچنین افزوده است که فاصله میان دوز اول و دوم واکسین این ویروس، چهار الی ۱۶ هفته است و آنانی که دوز اول آن را اخذ کرده، می‌توانند الی ۱۶ هفته بعد دوز دوم واکسین را تطبیق کنند.

همزمان با این، جاوید قایم، سفیر افغانستان در چین در یک یادداشت فیس‌بوکی گفته است که ۷۰۰ هزار دوز واکسین کرونا از کمک‌های چین تا سه روز دیگر به کابل می‌رسد. به گفته‌ی او، واکسین کرونا که از سوی چین کمک شده، توسط (Beijing Institute of Biological Products) تهیه و به سفارت افغانستان در این کشور سپرده شده است.

آقای قایم این محموله‌ی واکسین کرونا را در میدان‌هوایی چین تسلیم شده است.

او تأکید کرده است که این محموله به شرکت‌های باربری تسلیم کرده و در تاریخ ۲۰ جوزا به کابل می‌رسد.

افغانستان قبل از این دو محموله‌ی واکسین کرونا را از هند و ایتلاف جهانی واکسین دریافت کرده بود.

روند تطبیق واکسین کرونا در تاریخ ۵ حوت سال گذشته‌ی خورشیدی در افغانستان آغاز شد. از آن زمان تا کنون براساس آمار وزارت صحت عامه، بیش از ۲۴۱ هزار غیرنظامی واکسینه شده‌اند.

این روند درحالی در کشور متوقف شده است که در شبانه‌روز گذشته بالاترین رقم مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است. براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار کرونایی جان داده و یک‌هزار و ۵۸۲ بیمار جدید هم شناسایی شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا