افغانستانتکنالوژی

در سه ماه اول سال مالی ۵۱ پایه مخابراتی تخریب شده است.

اداره تنظیم خدمات مخابراتی(اترا) اعلام کرده است که در ربع اول سال مالی ۵۱ تاور مخابراتی به دلیل جنگ، ناامنی و تهدیدهای امنیتی در سراسر کشور به طور کامل یا قسمی تخریب شده است.

اداره اترا روز «پنج‌شنبه،‌ ۲۰ جوزا»، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که طبق آمار و ارقام ریاست احصاییه و استندردهای مخابراتی اداره اترا، در این میان، سایت‌های مخابراتی نیز شامل است که با هزینه اداره اترا ساخته شده بود و به شهروندان خدمات مخابراتی ارائه می‌کرد.

این در حالی است که به گفته اداره اترا، در سال مالی ۱۳۹۹ به تعداد ۳۰۸ سایت مخابراتی در سراسر کشور به طور کامل یا قسمی تخرب و به این سکتور حدود ۱۵ تا ۱۷ میلیون دالر خساره وارد شده بود.

اداره اترا از مردم خواسته است که در نگهداری زیرساخت‌های مخابراتی سهم بگیرند و اجازه ندهند که گروه‌های مخالف مسلح دولت آن را از بین ببرند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا