اخبار صحتافغانستان

ویروس کرونای هندی در کشور به سرعت در حال انتشار است.

وزارت صحت عامه کشور از انتشار و گسترش وسیعی نوع هندی ویروس کرونا یا (دلتا) در کشور هشدار داده است.

سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که دلیل عمده وخامت اوضاع در روزهای اخیر انتشار این نوع ویروس در کشور است.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، روز شنبه، پنجم سرطان، در یک نشست خبری گفت که نتیجه آزمایش‌های متخصصان این وزارت در لابراتوارهای مرکزی نشان می‌دهد که نوع ویروس هندی به نام «دلتا» به صورت وسیعی در حال گسترش است.

به گفته مجروح، از میان ۱۹ آزمایشی که در لابراتوارهای مرکزی انجام شده است نتیجه ۱۱ مورد آن نوع ویروس دلتا است که انتشار سریع این ویروس در افغانستان را نشان می‌دهد.

هشت مورد باقی‌مانده، نوع انگلیسی تشخیص شده‌ است.

مجروح افزوده است که یکی از علت‌های عمده افزایش و وخامت مبتلایان در روزهای اخیر، وجود نوع هندی ویروس کرونا در کشور است.

وزارت صحت عامه گفت که اکنون ظرفیت تشخیص نوع دلتای ویروس کرونا در لابراتوارهای کشور فراهم شده است.

وزارت صحت عامه خاطرنشان کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حال افزایش است و آکسیجن هنوز یک چالش عمده در شفاخانه‌های کشور به شمار می‌رود.

مجروح هم‌چنان افزود که وزارت صحت عامه زیر فشار بی‌حد اقشار مختلف برای بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها است و در نظر دارد طرح بازگشایی این مکان‌ها را با حفظ حداقلی تدابیر وقایه‌ای را تا هفته آینده نهایی کند.

مجروح می گوید که او به رعایت شدن مسایل بهداشتی در این مکان‌ها مطمئن نیست، اما فشارها برای بازگشایی نهادهای آموزشی بیش از حد است.

مجروح گفت: «روزانه ۵۰ درصد از وقت ما صرف قانع کردن کسانی می‌شود که ما را ملامت می‌کنند که چرا مکاتب را بسته‌اید.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا