افغانستانخبر برتر

هیات امریکایی در کابل: امریکا کمک‌های نظامی و بشردوستانه خود را به افغانستان ادامه می دهد.

سفارت امریکا در کابل، اعلام کرده است که هیأت امریکایی در دیدار با رهبران افغانستان بار دیگر تعهد واشنگتن را بر مشارکت پایدار با افغانستان از طریق کمک‌های امنیتی و غیرنظامی تجدید کرده است.

این هیأت متشکل ازنماینده‌گان شورای امنیت ملی، وزارت دفاع و اداره‌ توسعه بین‌المللی امریکا «USAID» بود و در جریان سفرش به کابل با رییس جمهور غنی، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان و سایر مقامات دیدار کرد. محور این دیدارها فصل جدید روابط افغانستان با امریکا پس از خروج نیروهای بین‌المللی بود.

سفارت امریکا در کابل می گویذ که هیأت امریکایی با رهبران افغان در مورد روند خروج سربازان این کشور مشورت کرده و بر مشارکت سیاسی و حفظ اتحاد سیاسی در افغانستان در دوره گذار تأکید کرده است.

دو طرف هم‌چنان در این دیدار ادامه تلاش‌های دیپلماتیک قوی برای حمایت از روند صلح افغانستان را مهم خوانده‌اند.

خلیل‌زاد در دیدار با رهبران جامعه مدنی در مورد تعهد امریکا برای حمایت از دست‌آوردهای ۲۰ سال گذشته در افغانستان از جمله دست‌آوردهای زنان، دختران و اقلیت‌ها گفت‌وگو کرده است.

گفتنی است که مایک آدلر، معاون ارشد شورای امنیت ملی، ربکا زیمرمن، معاون وزیر دفاع امریکا و کارن فریمن، معاون سرپرست اداره توسعه بین‌المللی امریکا برای آسیا و نیز تام وست معاون نمایندگی ویژه امریکا برای صلح افغانستان خلیل‌زاد را در این سفر همراهی می‌کردند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا