افغانستانورزش

معصومه علی‌زاده به عنوان عضوی از تیم المپیک پناهندگان به توکیو می‌رود.

کمیته بین‌المللی المپیک «آی‌اوسی» روز «سه‌شنبه ۱۸ جوزا»، اسامی ۲۹ ورزشکار منتخب تیم المپیک پناهندگان آی‌اوسی را که در بازی‌های المپیک توکیو حضور خواهند یافت، اعلام کرد.
 
بر اساس این لیست معصومه علی‌زاده، از افغانستان، در مسابقه تایم تریل انفرادی زنان که در تاریخ ۲۸ جولای برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

وی به همراه احمد بدرالدین ویس از سوریه،‌ دو بایسکل‌ران معرفی‌شده به این تیم هستند. احمد نیز در مسابقه تایم تریل انفرادی مردان که در همان روز برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

معصومه علی‌زاده، ۲۴ ساله، در مصاحبه ویدیویی که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت: «از کشورم، فکر می‌کنم من تنها دختری هستم که قرار است در بازی‌های المپیک بخش بایسکل‌رانی شرکت کنم. پیش از این کسی نبوده،‌ اما من می‌خواهم به تمام مردانی که فکر می‌کردند بایسکل‌رانی،‌ کار زنان نیست،‌ نشان دهم که من توانسته‌ام تا المپیک خود را برسانم. و اگر من توانسته‌ام، هر زن دیگری هم که بخواهد،‌ می‌تواند،‌ از هر کشوری که باشد،‌ حتا افغانستان.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا