افغانستانخبر برتر

بایدن کمک ۱۰۰ میلیون دالری به پناهجویان افغان و متقاضیان ویزای ویژه مهاجرت را تأیید کرد.

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا کمک ۱۰۰ میلیون دالری را به‌منظور رسیدگی به نیازهای فوری مهاجران، قربانیان جنگ و دیگر افراد در معرض خطر در افغانستان به‌شمول کسانی که از ویزای ویژه‌ی مهاجرت به امریکا بهره‌مند می‌شود، تأیید کرده است.

در اعلامیه‌ی کاخ سفید آمده است که آقای بایدن این کمک را روز گذشته «جمعه، ۱ اسد» تأیید کرده است. این مبلغ قرار است از صندوق کمک‌های اضطراری به پناهندگان و مهاجران ایالات متحده تأمین شود.

کاخ سفید گفته است که این کمک‌ها ممکن است به‌طور دوجانبه یا چندجانبه در صورت لزوم، از طریق کمک به سازمان‌های بین‌المللی، از جمله سازمان‌های بین‌المللی غیردولتی، دولت‌ها و نهادهای امریکایی ارایه شود.

جو بایدن در یک فرمان دیگر به وزارت خارجه‌ی آن کشور هدایت داده است که مبلغ ۲۰۰ میلیون دالر از بودجه‌ی سایر نهادها به‌منظور کمک به مهاجران، پناهندگان، قربانیان جنگ و دیگر افراد در معرض خطر اختصاص داده شود.

این درحالی است که امریکا قرار است به‌زودی انتقال اولین گروه از مترجمان و همکاران افغان نیروهای امریکایی را آغاز کند. گزارش شده است که در این گروه، ۲۵۰۰ نفر به‌شمول همکاران افغان نیروهای امریکایی همرای خانواده‌های‌شان به امریکا منتقل می‌شوند.

براساس گزارش‌ها، تا کنون ۲۶ هزار و ۵۰۰ ویزای ویژه به همکاران محلی نیروهای امریکایی اختصاص داده شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا