تکنالوژیجهانشاهد

سفر به فضا، نخستین سفر توریستی فضایی

امروز در «نخستین سفر توریستی فضایی» ریچارد برانسون میلیاردر بریتانیایی به فضا می‌رود قرار است آقای برانسون با فضاپیمای یونیتی که ساخت یک شرکت امریکایی است، همراه با دو پیلوت و ۳ خدمه فضایی به این سفر برود.

بدین ترتیب او پیش از جف بزوس بنیانگذار شرکت عظیم آمازون نخستین سفر توریستی فضایی را رقم خواهد زد و راه را برای چنین سفرهایی در آینده هموار خواهد کرد. این فضاپیما در سفری ۱ و نیم ساعته تا ارتفاع ۹۰ کیلومتری سطح زمین پرواز خواهد کرد؛ یعنی فاصله‌ای در حاشیه فضا که آسمان به رنگ تیره خواهد بود و سرنشینان می‌توانند بی‌وزنی را تجربه کنند. آقای برانسون گفته است که اقدام او راه را برای سفر توریستی فضایی آماده خواهد کرد و از سال آینده دیگر داوطلبان خواهند توانست چنین سفرهای فضایی را تجربه کنند.

او هدف خود را از این اقدام، تحقق رؤیای قابل دسترسی‌تر کردن فضا خوانده است. جف بزوس، میلیاردر آمریکایی که طرح سفرهای توریستی به فضا را دارد اعلام کرد که روز ۲۰ جولای (۲۹ سرطان) از طریق شرکت فضایی خود «بلو اوریجین» به فضا می‌رود. یعنی ۹ روز دیرتر از ریچارد برانسون.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا