افغانستانخبر برتر

وزارت خارجه: تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تأمین صلح در مشوره با افغانستان باشد.

وزارت امور خارجه می‌گوید که تلاش‌های شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای تأمین صلح در کشور باید در مشوره‌ی مستقیم با حکومت افغانستان باشد.

وزارت امور خارجه امروز «دوشنبه، ۲۱ سرطان» با نشر اعلامیه‌ای گفته است که دولت افغانستان توقع دارد تا حمایت شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی از روند صلح کشور در راستای تقویت اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس دایمی و ختم جنگ در افغانستان باشد.

در اعلامیه تأکید شده است که این تلاش‌ها همچنین به قطع رابطه‌ی طالبان با تروریستان منطقه‌ای باید متمرکز شود.

وزارت امور خارجه با اشاره به سفر هیأت طالبان به ترکمنستان هم گفته که سفر هیأت این گروه در حالی به کشورهای منطقه صورت می‌گیرد که حملات وحشیانه آن‌ها طی ماه‌های اخیر سبب کشته‌شدن بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ نفر و بی‌جاشدن بیش از ۲۰۰ هزار نفر و برهم‌خوردن نظم و اخلال زندگی مردم و فعالیت‌های اقتصادی در ولسوالی‌ها شده است.

این وزارت با قدردانی از اقدامات در راستای تقویت روند صلح افغانستان تأکید کرده است که ختم جنگ در کشور تنها از طریق راه‌حل سیاسی و در نتیجه‌ی گفت‌وگوهای واقعی صلح امکان‌پذیر است.

این درحالی است که یک هیأت گروه طالبان به ریاست شیرمحمدعباس استانکزی، معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر دو روز پیش به ترکمنستان سفر کرده است.

محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که هیأت این گروه در دیدار با مقام‌های ترکمنستانی در مورد موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا