افغانستان

امرالله صالح از صلیب‌ سرخ خواست تا اجساد طالبان را انتقال دهد که هوا گرم است.

وزارت دفاع ملی اعلام کرد که نیروهای امنیتی مراکز فرماندهی پولیس، ریاست امنیت ملی و مقام ولایت بادغیس را از وجود طالبان پاک‌سازی کرده‌اند. هم‌زمان با این، امرالله صالح، اول ریاست جمهوری از صلیب سرخ و موسسات خیره خواسته است که اجساد جنگ‌جویان گروه طالبان را در هم‌آهنگی با شورای کویته و خانواده‌های آن‌ها انتقال دهند.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، گفته است که در جریان عملیات پاک‌سازی به طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان در حال فرار هستند و تا ساعات دیگر تمامی بخش‌های شهر قلعه نو از وجود طالبان پاک‌سازی خواهد شد.

‌در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در فیس‌بوکش نوشته است: «از سازمان محترم صلیب سرخ و دیگر موسسات خیریه احترامانه خواهش می‌نماییم که اجساد ده‌ها تن از متجاوزین به قلعه نو را در هم‌آهنگی با شورای کویته به خانواده‌های‌شان انتقال بدهند. هوا گرم است و ما طرفدار بی‌حرمتی به اجساد نیستیم.»

جنگ‌جویان گروه طالبان پس از سقوط ولسوالی‌های بادغیس بامداد روز چهارشنبه، شانزدهم سرطان، وارد مرکز شهر قلعه نو شدند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا