افغانستانخبر برتر

طالبان به ترکیه: اگر به اشغال ادامه دهید، در برابر تان می‌ایستیم.

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای مخالفت خود را با حضور نیروهای ترکیه در افغانستان اعلام کرده است.

در اعلامیه طالبان که روز «سه‌شنبه، ۲۲ سرطان»، نشر شد، گفته شده است که مقامات ترکیه به خواست و توافق امریکا، تصمیم گرفته‌اند که نیروهایش را در افغانستان حفظ کنند.

طالبان در این اعلامیه حضور ترکیه در افغانستان را دوام «اشغال» خوانده‌اند.

این گروه می‌گوید که افغانستان و ترکیه روابط مذهبی، تاریخی و فرهنگی دارند، حضور نظامی این کشور احساس دشمنی و نفرت بین دو ملت را بر می‌انگیزد.

گروه طالبان هشدار داده است که حضور نیروی هر کشور تحت هر نام در افغانستان، اشغال است و در برابر آن می‌ایستد.

در اعلامیه طالبان به ترکیه هشدار داده شده است که اگر در تصمیم خود تجدید نظر نکند، چنان‌که در برابر نیروهای خارجی جنگیده‌‎اند، در برابر ترک‌ها نیز می‌رزمند.

طالبان از ترکیه خواسته‌اند که از این فیصله دست بردارند که به نفع ترکیه و افغانستان نیست.

این گروه افزوده است که پیش از این ترکیه تعهد کرده بود که خلاف رضایت طالبان تصمیمی نمی‌گیرد، اما به این تعهد عمل نکرده است.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، پیش‌تر گفته بود که در مورد حضور این کشور در افغانستان تصمیم گرفته شده است. او در هژدهم سرطان، پس از ادای نماز جمعه در مسجد «کورشونلو» دیاربکر اعلام کرد که هیأت‌های ترکیه و امریکا در مورد چگونه‌گی مسوولیت آینده ترکیه در افغانستان تصمیم‌گیری کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا