افغانستانخبر برتر

وزیر خارجه امریکا: قساوت های طالبان عمیقا ناراحت کننده است.

انتونی بیلنکن، وزیر خارجه امریکا با اشاره به خشونت‌های اخیر طالبان گفته “افغانستانی که در آن به حقوق بشری مردمش احترام نشود، افغانستانی که در آن بر ضد خود مردم کشور قساوت صورت گیرد به یک دولت مطرود تبدیل خواهد شد.”
وزیر خارجه امریکا در جریان سفر به دهلی جدید به خبرنگاران گفت اگر طالبان می‌خواهند که در سطح جهان پذیرفته شوند، باید تغییر کنند.
او گفت: “طالبان می‌گویند که در صدد رسمیت یافتن بین‌المللی اند، خواستار حمایت بین‌المللی از افغانستان اند. از قرار معلوم می‌خواهند که رهبران شان بتوانند آزادانه در جهان سفر کنند و تحریم‌ها بر آنان برداشته شود وغیره…تسخیر کشور از راه زور و بدرفتاری بشری با مردم کشور، راه دستیابی به این اهداف نیست.”
وزیر خارجه امریکا گفته اگر طالبان بخواهد با زور کنترول افغانستان را در دست بگیرد، افغانستان به یک “دولت مطرود” مبدل خواهد شد.
آقای بلینگن گفت که ایالات متحده به پیمانۀ زیاد در افغانستان در تعامل باقی‌مانده است تا “همه‌طرف‌ها را برای یافتن یک راه حل با مفهوم حل صلح آمیز منازعه کنار بیاورد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا