افغانستانخبر برتر

سخنگوی نیروهای امنیتی: در ۱۲۴ عملیات، ۱ هزار و ۱۷۷ طالب کشته شده‌اند.

اجمل عمر شینواری، سخنگوی عمومی نهادهای امنیتی، روز یک‌شنبه، بیستم سرطان، در یک نشست خبری اعلام کرد که از روز چهارشنبه هفته گذشته به این سو، در نتیجه اجرای ۱۲۴ حمله بر مواضع طالبان یک هزار و ۱۷۷ طالب کشته و ۶۵۱ طالب دیگر زخمی شده‌اند.

طبق اعلام شینواری، در چهار روز گذشته ولسوالی‌های علی‌آباد کندز، یفتل پایان بدخشان، ادرسکن هرات و ارغنداب قندهار از کنترل طالبان خارج شده است.

او افزود که گروه طالبان در این مدت چهار غیرنظامی را کشته‌اند و شش غیرنظامی دیگر را زخمی کرده و نیز یک مکتب را آتش زده‌اند.

اجمل عمر شینواری گفت که نیروهای امنیتی برای اجرای عملیات تهاجمی و پاک‌سازی ساحاتی که با تهدید بلند یا حالت اضطرار مواجه است، آماده‌گی کامل دارد؛ اما به دلیل احتمال تلفات غیرنظامیان و تأسیسات عامه، اجرای عملیات را به تأخیر انداخته‌اند.

او افزود: «طالبان از افراد ملکی و مساجد به حیث سپر استفاده می‌کنند. از این رو نمی‌شود که حملات هوایی و توپ‌خانه‌ای انجام بدهیم.»

در همین حال، شینواری خاطرنشان کرد که گروه طالبان توانایی جنگ متقابل با نیروهای امنیتی را ندارد و این گروه با سپر قرار دادن افراد ملکی و خانه‌های مسکونی به هیچ اصول جنگی و حقوق بشری پابند نیستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا