افغانستان

منظور پشتین، خواهان پایان ” جنگ نیابتی” در افغانستان و صلح در منطقه شد.

منظور پشتین، رهبر “جنبش حفاظت از پشتون‌ها” روز گذشته در یک گردهمایی در وزیرستان، خواهان پایان ” جنگ نیابتی” در افغانستان و صلح در منطقه شده‌است.
او افزده‌است که ” بگذارید افغان‌ها خودشان از راه گفتگو و رأی‌دهی، در بارۀ آیندۀ شان تصمیم بگیرند.”
منظور پشتین می‌افزاید: “موضع‌گیری شدید جنبش حفاظت از پشتون‌ها در برابر جنگ در افغانستان به این علت است که نه تنها باعث ویرانی افغانستان، بل ویرانی خیبر پختونخوا نیز شده‌ و در واقع منطقه را در فقر و رکود، نگهداشته‌است.”

جنبش تحفظ پشتون پاکستان در سال ۱۳۹۶ خورشیدی پس از آن شکل گرفت که نقیب‌الله مسید، یک مرد جوان توسط پولیس شهر کراچی کشته شد.

این قتل باعث شد که ده‌ها هزار نفر از پشتون‌های پاکستان تجمعات اعتراضی برگزار کنند. با ادامه‌ی این اعتراضات بود که منظور پشتین به سخن‌گوی معترضان بدل شد و سپس در نقش رهبری جبش تحفظ پشتون پاکستان ظاهر شد.

گردهمایی جنبش تحفظ پشتون پاکستان درحالی برگزار شده است که تنش میان افغانستان و پاکستان شدت گرفته و مقامات دو طرف اتهام‌هایی را علیه هم مطرح می کنند. پاکستان نیروهای ارتش را در مرز با افغانستان مستقر کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا