معلومات

رئیس جمهور امریکا: مشروعیت دولت آینده افغانستان، بسته‌گی به اقداماتش دارد.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا، در نشست گروه جی‌۷  و نیز رهبران اتحادیه اروپا، سازمان ناتو و سازمان ملل متحد در مورد افغانستان گفت‌وگو کرده است. در این دیدار طرف‌ها گفته‌اند که مشروعیت دولت آینده در افغانستان با اقداماتش در برابر تعهدات بین‌المللی بسته‌گی خواهد داشت.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا، روز «سه‌شنبه، ۲ سنبله»، با رهبران گروه جی‌۷، اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل دیدار کرده است. بایدن گفته است که گفت‌وگوهای سازنده‌ای با این رهبران در مورد روند خروج و نیز هماهنگی و اتحاد رویکرد متحدان در مورد طالبان داشته است.

بایدن گفته است: «ما موافقت کردیم که مشروعیت هر دولت آینده به رویکردی که اکنون برای حفظ تعهدات بین‌المللی خود اتخاذ می‌کند، بسته‌گی دارد، از جمله جلوگیری از استفاده افغانستان به‌عنوان پایگاه تروریسم.»

از سویی هم، رییس جمهور امریکا از تجدید تعهد این کشور به ارایه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اطمینان داده است.

با این حال، بایدن با ابراز نگرانی از خطر احتمالی داعش در میدان هوایی کابل گفته است: «بهتر است روند خروج هرچه زودتر انجام شود، زیرا هر روز این عملیات خطرات بیش‌تری را برای نیروهای ما به همراه دارد.»

او خاطرنشان کرده است که کامل شدن روند خروج از افغانستان (تا ۳۱ آگست) نیز بسته‌گی به همکاری طالبان برای دادن اجازه ورود به میدان هوایی کابل دارد.

از سویی هم، جو بایدن گفت: «من از پنتاگون و وزارت امور خارجه خواسته‌ام تا برنامه‌های احتمالی را برای تنظیم زمان‌بندی در صورت ضرورت درخواست کنند.»

با آن‌که بایدن از همکاری طالبان در اطراف میدان هوایی کابل یاد کرد، اما گفت که این همکاری «ناچیز» است و او نگران است که این همکاری به گذشت زمان شکسته شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا