افغانستانخبر برتر

شش‌هزار سرباز امریکایی امنیت میدان هوایی کابل را تأمین می‌کنند.

وزارت‌های خارجه و دفاع ایالات متحده‌ی امریکا اعلام کرده‌اند که در ۴۸ ساعت آینده تعداد سربازان این کشور در افغانستان به شش‌هزار نفر افزایش می‌یابد.

در اعلامیه‌ی مشترک این دو وزارت آمده است که اقدامات برای ایمن‌سازی میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در حال تکمیل شدن است تا امکان خروج ایمن پرسنل امریکایی و متحدان این کشور از طریق پروازهای نظامی و غیرنظامی فراهم شود.

طبق این اعلامیه، شش هزار سرباز امریکایی مأموریت دارند تا روی تسهیل روند خروج امریکایی‌ها و متحدان این کشور تمرکز و کنترل ترافیک هوایی را به عهده بگیرند.

وزارت‌های خارجه و دفاع امریکا گفته‌اند که فردا و روزهای آینده هزاران شهروند امریکایی مقیم افغانستان و همچنین کارمندان محلی مأموریت امریکا در افغانستان و فامیل‌های‌شان و دیگر افغان‌های در معرض خطر منتقل خواهند شد.

در اعلامیه‌ی مشترک آمده است که روند خروج هزاران افغان واجد شرایط برای ویزای مهاجرت که حدود دوهزار نفر آنان در دو هفته‌ی گذشته به امریکا رسیده‌اند، تسریع می‌شود.

اعلامیه افزوده است: «روند انتقال افغان‌هایی که از آزمایش و غربال‌گری امنیتی گذشته‌اند، مستقیم به امریکا ادامه خواهد یافت. ما برای آنانی که هنوز از غربال‌گری نگذشته‌اند، مکان‌های دیگر را پیدا خواهیم کرد.»

از سوی هم، ند پرایس، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا گفته است که روند خروج تمامی پرسنل سفارت این کشور در کابل تکمیل شده است. او افزوده است که همه‌ی کارمندان سفارت به میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی منتقل شده و امنیت آنان از سوی نظامیان امریکایی تأمین می‌شود.

همزمان با این، دفتر رسانه‌های میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در اعلامیه‌ای، گفته است که تمامی پروازهای غیرنظامی از این میدان متوقف است. در اعلامیه از شهروندان خواسته شده است که «به میدان هجوم نیاورید تا از چور و چپاول و غارت بیت‌المال جلوگیری شود».

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا