افغانستانخبر برتر

نشست فوق العاده شورای ملی با حضور رییس جمهور غنی برگزار شد.

نشست فوق‌العاده‌ی شورای ملی به درخواست رییس‌جمهور غنی امروز «دوشنبه ۱۱ اسد» برگزار شد.

آقای غنی در این نشست سخنرانی کرد و خواستار اتحاد و اتفاق کامل تمام اقشار جامعه افغانستان شد. او اتحاد و اتفاق را شرط بقا دانست و گفت که احساس می‌کند زمان آن رسیده است که یک گفتمان ملی آغاز شود.
رییس‌جمهور غنی گفت که مردم افغانستان در برابر فتنه و تجاوز آشکار قرار گرفته است که هدف آن تجاوز، مکر و خدعه است. او تأکید کرد که این تجاوز بر افغانستان تحمیل شده و جنگیدن در برابر فتنه و تجاوز وجیبه‌ی هر فرد جامعه است.
آقای غنی به‌صورت واضح گفت: «انتخاب خود را کرده‌ایم. یا در میز مذاکره زانو به زانو می‌نشینیم، یا زانوی طالب را در میدان جنگ می‌شکنیم.» او تأکید کرد که اکنون باید طالبان و حامیان‌شان انتخاب کنند.
به‌گفته‌ی غنی، او در نیت طالبان و حامیان این گروه فتنه را می‌بیند و طالبان در ظلم و خشونت شدیدتر و نسبت به گذشته مزدورتر شده‌اند. غنی گفت که نتیجه‌گیری صف جمهوریت این است که در ضمیر طالبان صلح وجود ندارد.
رییس‌جمهور غنی گفت: «اکنون وقت اتحاد و همبستگی است. فرصت برای جداساختن سلامت و ملامت نیست. تمرکز امروز من بر وحدت ملی و یکپارچگی ماست. امروز در معرض یک آزمون کلان ملی قرار داریم. آیا ما با داشتن تمدن چند هزار ساله، در مقابل یک مشت اجیر شده از پا می‌افتیم؟»
آقای غنی گفت که در سه ماه گذشته با یک حالت غیرمترقبه روبه‌رو شده و مورد یک هجوم تبلیغاتی داخلی و خارجی قرار گرفته‌اند. او شایعاتی را که گفته می‌شد وضعیت کنونی حاصل یک معامله است، گفت که «هیچ معامله‌ای در کار نیست».
غنی گفت که استقرار نسبی قوا به‌وجود آمده و برنامه‌ای برای تغییر وضعیت در شش ماه آینده نیز آماده و در معرض تطبیق قرار داده شده است. او خطاب به نمایندگان و سناتوران گفت: «از شما می‌خواهم شانه بدهید تا باهم برای افغانستان یک آینده‌ی روشن را تأمین کنیم. هر نماینده ملت و هر سناتور با هزاران نفر ارتباط دارد. از شبکه‌ها و روابط تان برای انجام بسیج ملی استفاده کنید.»
در این نشست، میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان نیز گفت که هر دو مجلس شورای ملی از نیروهای امنیتی و دفاعی حمایت می‌کنند. به‌گفته‌ی او، طالبان باید بدانند که ادامه‌ی جنگ یک بازی باخت – باخت است و شورای ملی در کنار قوه‌ی اجراییه‌ی دولت افغانستان ایستاد خواهد بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا