افغانستانخبر برتر

نیروهای ایالات متحده پیش از خروج از افغانستان تسلیحات به جا مانده را نابود کردند.

فرانک مک‌کنزی، فرمانده سنتکام اعلام کرد بخشی از تسلیحات نیروهای ایالات متحده آمریکا در افغانستان، پیش از خروج آخرین نفرات نابود شده است. این کار به‌منظور جلوگیری از افتادن این سلاح‌ها به دست طالبان انجام شده است.

آخرین سربازان آمریکایی اندکی پس از نیمه‌شب دوشنبه ۳۱ اگست خاک افغانستان را ترک کردند و به این ترتیب طولانی‌ترین جنگ تاریخ ایالات متحده به پایان رسید.

در هفته‌های گذشته و پس از سقوط کابل و دیگر ولایات افغانستان به دست طالبان، گزارش‌های متعددی از تسلط طالبان بر گونه‌های مختلف و پیشرفته تجهیزات نظامی و لجستیک سربازان آمریکایی در افغانستان منتشر شده بود.

مک‌کنزی اعلام کرد آخرین نیروهای آمریکایی ده‌ها دستگاه خودروی امرپ، هاموی و هواپیما را پیش از خروج از افغانستان نابود کرده اند.

زمانی که دولت ایالات متحده تصمیم به ترک فوری خاک افغانستان را گرفت و ماه اوت جایگزین ضرب‌الاجل پیشین، ۱۱ سپتامبر شد، مقام‌های آمریکایی انتظار داشتند تا ارتش افغانستان که ۲۰ سال صرف برپایی و میلیاردها دلار خرج آن شده بود، بتواند دست‌کم تا پایان خروج نیروها برابر طالبان مقاومت کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا