افغانستانخبر برتر

قطر: بدون «توافق روشن با طالبان»، مسوولیت میدان هوایی کابل را برعهده نمی‌گیریم.

وزیر امور خارجه قطر گفته است که اگر کشورش به توافق «روشن» با همه طرف‌ها از جمله طالبان دست نیابد، مسوولیت میدان هوایی کابل را برعهده نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی‌، وزیر امور خارجه قطر، روز سه‌شنبه، بیست‌وسوم سنبله، در یک نشست خبری اعلام کرده است که اگر توافق‌نامه‌ «روشن» با همه شرکت‌کننده‌گان برای امنیت میدان هوایی کابل از جمله طالبان به دست نیاید، مسوولیت این میدان را برعهده نخواهد گرفت.

آل‌ثانی افزوده است: « ما باید مطمین شویم که همه چیز به‌طور واضح مورد بررسی قرار می‌گیرد… الا ما نمی‌توانیم مسوولیت میدان‌ هوایی (کابل) را بر‌عهده بگیریم (اگر) همه این موارد رعایت نشده باشد.»

وزیر امور خارجه قطر گفته است که در حال حاضر روی این مورد مذاکره جریان دارد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، از زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، شرکت خطوط هوایی «قطر ایرویز» چندین پرواز به کابل داشته و تعدادی از نماینده‌گان دوحه و دارنده‌گان گذرنامه خارجی را انتقال داده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا