افغانستانخبر برتر

وزارت داخله طالبان: راه‌اندازی هر گونه تظاهرات فعلا ممنوع است.

در اعلامیه‌ وزارت داخله طالبان که از سوی ذبیح‌الله مجاهد منتشر شده، آمده است که تظاهرات باید قانونی باشد و در نخست از وزارت عدلیه باید اجازه گرفته شود.
به نقل از اعلامیه، در گام بعدی ارگان‌های امنیتی باید ۲۴ ساعت پیش از برگزاری تظاهرات در جریان گذاشته شود تا امنیت معترضان تامین شود.
در اعلامیه تاکید شده است که هدف، شعار و مکان تظاهرات و همچنین آغاز و ختم تظاهرات ۲۴ ساعت پیش با ادارات مربوطه شریک شود.
وزارت داخله‌ی طالبان در این اعلامیه گفته است تا زمانی که تمامی روندهای قانونی طی مراحل نشود، هیچ کسی حق تظاهرات و “ایجاد تشویش” برای مردم را ندارد.
این وزارت هشدار داده که ممکن است برخی حلقات به‌خاطر تحقق اهداف شوم‌شان امنیت معترضان را با تهدید مواجه کنند‌: “در صورت تخلف مسئولیت هر گونه رویداد به عهده‌ی متخلفین است و با برخورد سخت قانونی مواجه خواهند شد.”
این درحالی است که در چند روز گذشته کابل و چند شهر دیگر شاهد تظاهرات ضد طالبان و سیاست‌های پاکستان در قبال افغانستان بوده است.
طالبان راه‌اندازی این تظاهرات‌ها را کار “حلقات مغرض و تلاشی برای اخلال امنیت و آزار و اذیت مردم” عنوان کرده‌اند.
از سوی هم، در روزهای گذشته طالبان به تظاهرات مردم با خشونت پاسخ داده و شماری از معترضان و خبرنگاران را لت‌وکوب کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا