افغانستانخبر برتر

هشت کودک یک خانواده در غرب کابل، بر اثر «گرسنگی» جان باختند.

منابع مردمی در شهر کابل تأیید می‌کنند که هشت کودک «بر اثر گرسنگی» در یک خانه در غرب شهر کابل جان باخته‌اند.

محمدعلی رحیمی بامیانی، از عالمان دین در غرب کابل امروز «یک‌شنبه، ۲ عقرب» می‌گوید این رویداد حدود سه هفته‌ی پیش در ساحه‌ی «شهرک اتفاق» در ناحیه‌ی سیزدهم شهر کابل رخ داده است.

آقای بامیانی افزود که او توسط ساکنان محل، از این رویداد مطلع شده و سپس خود را به این منطقه رسانده بود. او توضیح داد که همه‌ی این هشت کودک عضو یک خانواده بوده و به‌دنبال فوت پدر و مادرشان، جان باخته‌اند.

محمدعلی رحیمی بامیانی افزود که شخص خود او نماز جنازه‌ی این کودکان را خوانده است.

همچنین او در مورد فوت پدر و مادر این کودکان توضیح داد که پدرشان طلبه در یکی از حوزه‌های علمیه در کابل بوده و در روزهای نخست سقوط کابل به‌دست طالبان، بر اثر ابتلا به سرطان درگذشته است.

حدود دو هفته پس از آن هم، مادر این کودکان بر اثر بیماری قلبی در گذشته است.

به گفته‌ی او، این خانواده اصالتا از ولسوالی یکه‌ولنگ بامیان بوده و در شهرک اتفاق در یک خانه‌ی کرایی زندگی می‌کرد.

محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان هم در اعلامیه‌ای جان‌باختن این هشت کودک بر اثر گرسنگی را تأیید کرده است. آقای محقق گفته است که این رویداد در «سایه‌ی سلطه‌ی کسانی که حاکمیت‌شان را اسلامی می‌دانند»، رخ داده است.

او گفته است که جان‌باختن این کودکان «بسی جای خجالت و ننگ» برای طالبان است. رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تأکید کرده است: «از اینکه وفات‌یافتگان شیعه واز جامعه‌ی هزاره و در منطقه‌ی هزاره‌نشین است نه تنها دنیا را تکان نداد که حاکمان فعلى کابل را که وظیفه‌ی‌شان تأمین معیشت و امنیت آن مردم است هم به تحرک وعکس‌العمل وادار نکرد.»

در همین حال، او از نهادهای امدادرسانی بین‌المللی خواسته است که کمک‌های‌شان را مستقیما به مردم افغانستان ارایه کنند.

طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا